HSBC tuyển dụng tại Hà Nội

HSBC tuyển dụng tại Hà Nội với một vài vị trí vô cùng hấp dẫn. Được biết đến là ngân hàng nước ngoài. HSBC có môi trường làm việc cực kỳ chuyên nghiệp, quy tụ nhiều văn hóa các quốc gia trên thế giới. Người tìm việc làm ở Hà Nội không nên bỏ qua những cơ hội việc làm ngành Tài chính – Ngân hàng tại tổ chức có chi nhánh phủ rộng toàn cầu này.

Giới thiệu ngân hàng HSBC

HSBC là một ngân hàng khá đặc biệt. HSBC Holdings Plc là một tổ chức dịch vụ tài chính và ngân hàng. Phát triển từ The Hong Kong and Shanghai Banking Corporation Limited. Được công chúng biết đến là ngân hàng địa phương của thế giới. Thành lập vào năm 1865 với cái tên Tập đoàn Ngân hàng Hồng Kông và Thượng Hải bởi Thomas Sutherland.

HSBC tuyển dụng tại Hà Nội
Ngân hàng HSBC

HSBC là một trong những tổ chức dịch vụ tài chính và ngân hàng lớn nhất trên thế giới. Trải qua hơn 150 năm phát triển. HSBC hiện nay đã phục vụ cho hơn 40 triệu khách hàng. Mạng lưới phủ khắp 64 quốc gia và vùng lãnh thổ ở Châu Á, Châu Âu, Trung Đông, Châu Phi, Châu Mỹ với hơn 8.500 văn phòng.

HSBC Việt Nam là ngân hàng gì?

HSBC Việt Nam được thành lập từ năm 1970. Có trụ sở đầu tiên tại TP. HCM. Phải đến năm 1995 chi nhánh đầu tiên mới được cấp phép đi vào hoạt động trên lãnh thổ Việt Nam. Đến ngày 1/1/2009, thành lập ngân hàng trách nhiệm một thành viên HSBC Việt Nam. Đây là ngân hàng đầu tiên tại nước ta có vốn 100% là nước ngoài.

Đến nay, HSBC Việt Nam đã chứng tỏ được vị thế của mình trên thị trường Tài chính – Ngân hàng. Với nhiều dịch vụ, tiện ích hấp dẫn, thu hút hàng triệu khách hàng. Cạnh tranh sòng phẳng với các tên tuổi lớn khác.

HSBC tuyển dụng tại Hà Nội những vị trí nào?

Vì là một ngân hàng có 100% vốn nước ngoài. HSBC có môi trường làm việc mang tính quốc tế rất cao. Các nhân viên làm việc theo chuẩn mực quốc tế. Văn hóa làm việc được tụ họp từ nhiều quốc gia. Mang lại một trải nghiệm làm việc cực kỳ chuyên nghiệp và mới lạ nhưng không kém phần thú vị.

HSBC tuyển dụng tại Hà Nội
HSBC tuyển dụng những vị trí nào?

HSBC đang có nhiều chương trình tuyển dụng tại Hà Nội. Với nhiều cơ hội việc làm cho ứng viên tìm việc làm tại Hà Nội. Bạn có thể xem đầy đủ các thông tin tuyển dụng trên trang tuyển dụng chính thức của HSBC tại địa chỉ hsbcvncareer.com. Trong bài viết này, hanoijob.vn xin liệt kê một vài vị trí hot tại Hà Nội đang nhận được nhiều sự quan tâm của các ứng viên.

HSBC tuyển dụng Business Development Associate

Kinh nghiệm: 2 năm

Hạn nộp hồ sơ: 31/07/2021

Job Description

  • Process post application & sales process with internal stakeholders (eg; GWIS, FOL, CEPS fulfillment etc) to facilitate smooth delivery of customer service and sales.
  • Manage all dealership incentive (eg car dealer incentive etc) in a timely manner.
  • Manage the reporting elements and generate trends/ analysis/ key statistics/ reports/ data to help improve overall efficiency, productivity and effectiveness of Mobile Sales.
  • Provide support to the RBWM business by actively and reactively assisting customers for account enquiries and ongoing account maintenance.
  • Provide assistance to the Sales team on SNAG (ie : investigation) items and support sale team in the fulfillment of the sales / customer needs.
  • Act as Customer interface with Service Delivery – Ensure that customers’ needs are met by ensuring that facilities are executed efficiently and accurately.
  • Assist line managers to highlight process deficiencies and recommendations.
  • Report to line manager for assessing the impact and likelihood of risk materializing and vulnerability

Job Requirement

  • Min diploma holder with 1year work experience in relevant field.
  • Independent worker with the ablity to multi task, work under pressure and meet tight deadlines. Good time management.
  • Excellent customer service orientation. Good communication skill.
  • Strong capacity to handle details and workflow processes efficiently and effectively.
  • Strong competency in Microsoft Office (esp word and xcel)-For incumbent focusing on MI, very strong xcel/access s skills is required.
  • Fluent in Vietnamese. Having bilingual capability (English/Mandarin) will have an added advantage.

HSBC tuyển dụng Premier Relationship Manager

Kinh nghiệm: 3 – 5 năm

Hạn nộp hồ sơ: 30/06/2021

Job Description

  • Maximize profit and achievement of the growth of Premier clients portfolio
  • Achieve agreed financial targets by development of existing and new relationships
  • Build effective relationships with clients to retain and develop sustainable relationships
  • Complete regular reviews with clients to understand their current and long term needs and advise them on the products and services that help them achieve their goals
  • Effective use of tools and information to drive client service delivery and WPB performance
  • Maintain a minimum standard of qualifying Premier clients within portfolio as stated by Group
  • Build a high personal and corporate profile in the community in which you are based. Develop network of Group and External professional contacts with the aim of  introducing new business, enhancing technical knowledge and promoting the brand
  • Monitor and act on daily sales activity management information and other internal information tools, using them to coach the wider Branch team in support of business goals
  • Work with the broader branch, support and direct teams to ensure achievement of the business performance measures by delivering differentiated products and services to the client
  • Treat customer fairly with integrity.
  • To work as part of an integrated branch management team to ensure, standards and are met and operating models delivered
  • Proactively support others through direct and indirect actions beyond activities particular to this role
  • Collaborate with the wider team to deliver the Branch WPB Performance measures and plan to support the multi-channel client journey
  • Establish and maintain strong working relationships with colleagues in the wider WPB businesses and others as appropriate to service client needs

Job Requirement

  • Bachelor’s degree
  • Minimum of three years proven and progressive financial services and/or retail sales experience or equivalent
  • Capabilities in introducing insurance and investment products
  • Relationship management experience with high net worth clients
  • Strong technical skills, strong communication, client focus and influencing skills in wealth management
  • Strong sales orientation, networking and portfolio management skills
  • Local regulatory & license requirements – job holder should possess valid licenses with accreditation on wealth management and qualification as required by country
  • Clear view on how to work with Compliance, Credit & Risk and Internal Control to ensure a balanced risk operating environment
  • Able to communicate well in English and local languages.